Employee experience 2019

Employee experience 2019

Workshopronde 3

 

Sessieronde 1     Sessieronde 2    Sessieronde 3    

 

3.1

Workshop: Creëer de perfecte onboarding journey

Appical helpt klanten zoals Heineken, PepsiCo, KLM en nog veel meer om een onboarding-project te maken voor hun nieuwe werknemers. We doen dit onder andere door het onboarding-spel te spelen. Tijdens het evenement kunt u kennismaken met deze methode en naar huis gaan met een degelijk plan voor uw onboarding-programma! In deze interactieve sessie ontmoet je Robin, je nieuwe medewerker. Met het onboarding-spel kun je de belangrijkste touchpoints in Robin's New Hire Journey identificeren. Wat vindt hij / zij belangrijk? En wat heeft Robin nodig om succesvol te zijn?

Leerdoelen:
-    Waarom onboarding cruciaal is bij het behouden van top talent!
-    Wat een nieuwe medewerker nodig heeft bij hem of haar Onboarding 
-    Wat vindt hij / zij zelf belangrijk bij het inwerken

Victor Romijn, Onboarding Consultant Appical

3.2

De EX-community: het nieuwe gereedschap in de HR-toolkit


Niet eerst HR-beleid ontwikkelen en daarna pas om feedback vragen, maar direct je medewerkers erbij betrekken. Laat je inspireren door de succesvolle EX Community van ABN AMRO. Deze geeft medewerkers een stem aan de beleidstafel en vergroot het draagvlak en betrokkenheid tussen medewerker en organisatie. Marc van ABN AMRO & Thomas van InnerVoice vertellen je het recept.

Leerdoelen:
Wat is een EX-community?
Hoe zet ABN AMRO dit in?
Waarom is dit een onmisbaar onderdeel binnen de EX-strategie?


Thomas Spauwen, Expert Medewerkers-communities bij InnerVoice en Marc Henselmans, HR Analytics Consultant bij ABN AMRO

3.3

Van HR naar Employee Experience #hoedan



Succesvol transformeren lukt alleen als ook medewerkers deze ambitie willen omarmen. Daarom is een visie en focus op medewerkers zo belangrijk. Een cultuur waarin de medewerker én zijn of haar behoeften centraal staat. Voor leuker werk, betekenisvolle medewerkers en betere bedrijfsresultaten.

Tijdens deze workshop geven we je handvatten hoe je een unieke en consistente medewerkersbeleving creëert die past bij jouw organisatie. Dit doen we door middel van het Employee Experience framework en brengen we direct tot leven middels een praktijk case van Coöperatie VGZ. Zij hebben namelijk een spannende en gewaagde ambitie: De gezondste werkgever van Nederland.

Leerdoelen:
-    Wat de relatie is tussen Customer Experience en Employee Experience
-    Welke stappen je kunt zetten om een unieke en consistente medewerkersbeleving te creëren. 
-    Wat je kunt leren van de case van Coöperatie VGZ


Tara de Korte, Senior Consultant HR & Employee Experience
Tim Meurs, Practice Leader HR & Employee Experience
Suzanne Beekhuizen - Tiesema, Manager Transformatie  Human Facility Management VGZ

3.4

 Workshop: Employer Branding

In deze workshop doorlopen we de 5 stappen van een succesvolle Employer Branding implementatie. Je ontwerpt je eigen Employer Branding canvas voor een start in jouw organisatie. We behandelen de hindernissen en delen de impact van Employer branding aan de hand van een aantal use cases. 

Leerdoelen:
-    Wat zijn de 5 grootste hindernissen
-    Hoe start je succesvol een Employer Branding programma op
-    Aanjagers voor je Employer Branding programma

Bart Vermeir, Employer branding adviseur bij Social Seeder