Workshopronde 2

 

Sessieronde 1     Sessieronde 2     Sessieronde 3    

 

2.1

Workshop: Employer Branding & Employee Experience

De nadruk in deze workshop ligt op de directe verbinding tussen wat je naar buiten communiceert en naar binnen waarmaakt. Wat beloof je de wereld (inclusief je eigen medewerkers), wat is het product om die belofte waar te maken en welke talent(en) heb hiervoor je nodig? Als buiten en binnen (Branding en Experience) niet goed op elkaar zijn afgestemd wordt het lastig de juiste mensen binnen te halen en binnen te houden.

Onderdelen workshop:
- In kaart brengen van je belofte, product en talent
- Hoe zet je deze drie effectief in?

Joost Schrage, eigenaar Merken & Werken

2.2

Workshop: Werkgeluk en Leiderschap

 

 

In de Workshop Werkgeluk & Leiderschap richten we ons op het leiderschap van morgen. Laat u inspireren om vanuit uw eigen leiderschapspositie gericht te werken aan Werkgeluk als basis voor uzelf, uw medewerkers, de klanten en de maatschappij.

Tijdens deze interactieve Workshop krijgt u concrete handvaten die leiderschap van de toekomst vraagt, om zo voorbereid te zijn op de dag van morgen.

Onderdelen zijn:

  • Het Wat en Waarom van Werkgeluk
  • Vergroot het Werkgeluk vanuit organisatie-perspectief
  • Werkgeluk & IK: Hoe staat het met jouw Werkgeluk 
  • Agile Leadership, de 3 petten van Leiderschap

Alex Slavenburg, Partner Het HappinessBureau

2.3

Workshop: 'De 6 trends van een inspirerende organisatiecultuur'

 

 

De wereld verandert razendsnel, organisaties moeten mee. Wat maakt dat organisaties zich nu onderscheiden en succesvol zijn en wat betekent dat voor de toekomst van uw organisatie? 

Een van de ontwikkelingen is dat steeds meer organisaties hun medewerkers centraal durven te stellen. Dit gaat zich de komende jaren transformeren van onderscheidende factor tot absolute must.

Spreker, dagvoorzitter en Chief Happiness Officer Arjen Banach heeft een vernieuwende en innovatieve kijk op hoe winnende organisaties in de wereld van morgen zijn georganiseerd. Hij doet al jaren onderzoek naar organisaties die zich onderscheiden met het hun cultuur en neemt u in deze sessie mee naar de 6 trends van de absolute topwerkgevers op het gebied van organisatiecultuur en werkgeluk.

Wat zijn de essentiële ingrediënten voor een inspirerende cultuur om medewerkers te blijven boeien en binden in een war on talent, niet gefocust op voortang maar op vooruitgang.

Arjen Banach, Dagvoorzitter / Chief Happiness Officer

 

2.4

Workshop: Waar start je als je met de Employee Experience aan de slag wilt gaan?

 

 

Waar vroeger een tevreden werknemer een mooi streven was, bent u nu als HR-professional verantwoordelijk voor de employee experience: mensen willen dat werk bijdraagt aan hun geluk. Om dat te bereiken moet u weten aan welke knoppen u als eerste moet draaien om medewerkers te motiveren. Daar gaan we mee aan de slag!

De deelnemers weten na afloop: 

  • Hoe u de werkbeleving kunt monitoren en mogelijke pijnpunten achterhaalt
  • Hoe u eigenaarschap onder medewerkers stimuleert en hen (deels) verantwoordelijkheid laat nemen voor het eigen geluk
  • Hoe de uitkomsten van een medewerkersonderzoek omgezet kunnen worden naar concrete acties

Ester Koot, HRM Strategy Researcher bij onderzoeksbureau Motivaction